Zájmové kroužky
Keramika (V. Dlouhá, M. Hrdličková) pro všechny
Náplň programu vychází ze základních keramických technik modelování, pozvolného
prohlubování vlastní zručnosti a citlivosti vnímání hmatem. Děti poznají různé druhy
hlín, naučí se připravit šlikr, barvit engobami, glazovat, pochytit tvůrčí proces
proměny kusu hlíny v artefakt. Důležitý je prožitek při práci s hlínou, radost z
vlastního experimentování a objevování kořenů kultury.
Florbal (J. Šibrava, P.Staněk, J. Laštovička) kluci 1.+2.stupeň, holky 5.-9.tř.
Florbal není třeba komentovat. Nejoblíbenější sport ve školách, ideální všestranná
sportovní aktivita pro kluky i holky, při které klademe důraz na sportování pro zdraví,
přátelský a správně soutěživý kolektiv.
Jógové hry (H. Suchá) 3.- 4.tř.
Hravým způsobem děti získávají lepší vztah ke svému tělu. Cvičení působí na
správné držení těla, rozvíjí sílu a pružnost, soustředění, smysl pro rovnováhu,
zklidňuje emoce, pomáhá dětem se uvolnit, rozvíjí dětskou představivost.
Jóga Teen (H. Suchá) 5. – 9.tř.
Aktivita, dostupná naprosto všem – nevyžaduje fyzickou přípravu – protažení a
relaxace, pohoda, nesoutěžení.
Angličtina hrou (A.Kristen) 1.-2.tř.
Za komunikace v angličtině s dětmi zařazeny hry, říkadla a věty, písničky, kreslení.
To, co děti baví, si zapamatují a naučí se velmi snadno.
Angličtina PLUS (K.Oubrechtová) 5.+ 6.tř.
Při plusových setkáních nezažijete pocit, že se učíte, ale že se příjemně bavíte! A
navíc anglicky:)
Atletika (E. Moulíková) 2.- 4.tř.
Běhej, házej, skákej rád, atletem se můžeš stát! Všestranný rozvoj pohybových
dovedností – podzim a jaro venku na stadionu Taverny, zima v tělocvičně.
Malý výtvarník (S.Šeleverová) 1.-4.tř.
Jak vykouzlit z běžných i netradičních materiálů různé krásné věci – inspirace a
nápady pro kreativní tvoření, zaměřené na tradiční i moderní výtvarné techniky.
Děti na startu (A. Novotná, E. Moulíková, G. Gyömberová) 1. – 3.tř.
Pro děti štíhlé i s nadváhou, talentované i netalentované. Nejde o výkony, ale radost z
pohybu. Děti procházejí stanovišti (míčové hry, základy gymnastiky a atletiky),
nespecializují se na jeden sport. Naučí se pohybovým dovednostem, získají kladný
vztah ke sportu a později si mohou vybrat vhodnou sportovní specializaci.
Paličkování (V.Koubová) od 5.tř
Krásná a starodávná technika krajky. Neviditelně jsou do ní zapracované myšlenky,
vzpomínky i sny a v tom spočívá její pravé kouzlo. S přišpendleným podvinkem na
herduli usazené ve stojánku, pomocí klapajících paliček, na kterých jsou navinuté
nitě, s kterými křížíme, točíme, kroutíme a jinak kouzlíme. Cvičení trpělivosti.