Občas se zaslechne, že dnešní škola učí žáky hlavně okecávat, a to že žáci umí skvěle, ale v učení skutek utek. Jenže doba se zásadně změnila, před dětmi vyvstaly takové problémy, které dřívější generace nezažívala a je bytostnou povinností školy učit žáky s nimi pracovat. Děti mají zkrátka v hlavě podstatně větší zmatek, než mívala generace takových kritiků. To je jeden z důvodů, proč existuje předmět s názvem VÝCHOVA KE ZDRAVÍ. Navštívili jsme třídu 7.A, kde paní učitelka Drahuška Částková rozehrála se žáky skvělé shrnutí na téma duševní zdraví a sebepojetí. Žáci byli opakováním v první části hodiny připravováni na test tak, že i měsíční absentér by měl při troše pozornosti a zdravého úsudku v testu zabodovat. Zajímavá byla další činnost povzbuzující přemýšlení o pozitivním hodnocení sebe sama, vyplnění tzv. karty chvály. Zbyl čas i na anonymní otázky, kladly se takové, které by mimochodem byly pro starší generaci tabu. Doba se mění rychlostí větru a nejen covid natropil v hlavičkách dětí pěknou paseku. Je zkrátka dobré, že existuje tento předmět a učitelé, kteří ho dobře učí.