Projektová výuka a hlavně výuka v projektech je nejen zábavnější než klasická výuka, ale je efektivnější. Proč? Žáci jsou více angažovaní, na nové poznatky přichází sami a aktivně se zúčastňují jejich získávání. A jsou při tom pěkně v pohybu. To výuka v lavici nemůže nabídnout.
Dvouletý projekt 2. ZŠ Propojení s vypovídajícím názvem Vypečený projekt, při kterém jde o cestu od zasetí obilného zrna po upečení chleba, se dostává do závěrečné fáze. Od zorání pole, zasetí a uvláčení, přes žně s kosením a stavbou panáků a výmlat cepy a vyčištění zrna v „mlýnku“ přichází samotné mletí. Pomocí složení vlastních prostředků, příspěvku ze SRPŠ a hlavně daru z Nadačního fondu Patronát Sedlčansko jsme zakoupili kamenný mlýnek na obilí usazený ve dřevěné stolici. Pohání se samozřejmě ručně a první kila naší pšenice už žáci namleli. Po druhém mletí nám ze síta při prosívání vypadává zdravá celozrnná mouka. Každý žák školy si namele své hrsti mouky a potom si třída zadělá svůj bochník chleba. Péct se bude ve skanzenu na Vysokém Chlumci. Ve vzduchu se už vznáší chlebová vůně… Ale nepředbíhejme.