Na podzim nás čekají komunální a prezidentské volby. Ty reflektujeme i u nás ve škole formou školních prezidentských voleb. Na ty je tedy ale ještě dost času.
Nicméně výuka o volbách a obecně výchova k demokracii, o ní a pro ni, je jednou z nejdůležitějších částí předmětu Výchova k občanství. Ve středu 16. 2. jsme navštívili hodinu v 7.A u paní učitelky Jany Suchanové. Na programu byly senátní volby. Paní kolegyně vybrala tyto volby schválně z důvodu jednoduchosti (pro výběr jediného kandidáta) ve cvičném školním prostředí.
Žáci si minulou hodinu vymysleli své kandidáty, jejich jména, strany či uskupení, za která budou kandidovat, a pak hlavně jejich volební program. Podle kvality prezentace jednotlivých kandidátů to sedmáky bavilo. Důraz na individualitu a na zaujetí programem je jim blízký.
V dnešní hodině jsme se tedy ocitli ve volební místnosti s voliči, komisí, hlasovacími lístky, urnou i improvizovanou plentou. Volby proběhly, žáci se prokazovali, odcházeli za plentu, zaškrtávali, odvolili a pak netrpělivě čekali na výsledky voleb. Docela koukali volební komisi pod ruku. Je sympatické, že každého zajímal vítěz voleb a pak také „jeho“ kandidát.
Ptáte se, jakým programem nový senátor zaujal? Zrušení tabákových výrobků, zrušení palmových olejů a konec klecového chovu zvířat. Přestože se u nového senátora JUDr. Dorazila objevily v programu dvě hrubky, je jeho program sympatický. A naopak, který volební kandidát či jeho program zcela pohořeli? Jeden blouznivec, který „úplně chtěl vše nechat při starém“. Dnes hlasovali mladí voliči, ne staré konzervy, které si nepřejí nikdy žádnou změnu))).
prop.