Před pár lety by byla škola, která se nechlubí výukou informatiky, odepsaná. Nyní to samé hrozí škole, která se jí chlubí, natož výukou umělé inteligence! Brr, přece nechceme, aby nás to ovládlo! Divný svět, že? A také ukázka toho, jak rychle se proměňuje vnímání veřejnosti vůči tomuto fenoménu. Tušíme, že někde uprostřed vede správná cesta. Ve školním prostředí jde o efektivitu výuky, tedy smysluplně dobře naučit v daném čase konkrétní učivo. V tomto případě šlo o hodinu slohu, o líčení a jeho vyjadřovací prostředky. Připomínáme, že líčení je subjektivně zabarvený popis, jehož typickým rysem je vyjádření emocí, atmosféry a podobně. Od popisu fotografií paní učitelky Evy Jirákové, po vytvoření obrázků umělou inteligencí přes po dobře zadané otázky v prostředí chatgpt.com pracoval každý osmák individuálně na chromebooku a upevňoval si bohatství jazykových prostředků, které jsou pro líčení typické. Žáci pracovali pomocí toho, co jim je většinou velmi blízké. Bavilo je to a při závěrečném shrnutí bylo vidět, že se i naučili.