Výuka informatiky žáků pátých ročníků zahrnuje různé možnosti práce s daty, nabízí vyhledávání informací, porovnávání, hledání chyb, zahrnuje práci s tabulkami, uložení a přidání souborů, odesílání zpráv a v neposlední řadě i úvod do programování.
Žáci se právě při poslední zmíněné aktivitě stali animátory a vyrobili krátký příběh. A co vše to zahrnuje? Vybrat prostředí, vybrat postavy, postavy upravit a naplánovat jejich pohyb po ploše. Pokud by postavy měly mluvit, musí vymyslet kdy a jak a vše vložit do zadání v programu. A právě z této poslední aktivity je ukázka ve formě krátkého videa. Na jedno kliknutí se odehraje celý příběh.
A co je bonusem výuky? Žáci se naučí intuitivně porozumět ovládání, dokáží se zeptat spolužáka, spolupracují, radí si, jak udělat to či ono, aby byli se svou prací spokojeni. Pokud se jim to nelíbí, nevadí jim vše smazat a opravit klidně i opakovaně. Naučí se tak i trpělivosti, soustředění a kontrole své práce. A ten dobrý pocit z dokončení své práce je ještě lepší než známka na konci hodiny.