Efektivní model výukové hodiny je označovaný zkratkou E-U-R. Nejedná se o druhý díl sci-fi Karla Čapka, ale o Evokaci, Uvědomění a Reflexi. Paní třídní Jana Šachová spolu s tandemovou kolegyní Radkou Brotánkovou se v rámci přírodopisu soustředili na veverku. To nejdůležitější: Nejdříve žák nad obrázky určoval pomocí klíčových slov téma. Evokací byl pracovní list s tvrzeními. Do této náročné tabulky předpovědí pak rozhodoval, zda je dané tvrzení pravdivé. Pak aktivní činností na chodbě vyhledal informační karty no a… musel číst s porozuměním (mimochodem doplňoval pravopis, určil slovní druhy…), hledal zkrátka v textu důkazy. Po přečtení svá tvrzení opravil nebo ponechal. Dále sepsal o veverce životabáseň (v ich formě veverky), která měla u některých až filozofický přesah, reflektovali téma nebezpečí, smrti. V reflexi zhodnotili, kolik nových informací se o veverce dozvěděli.
Zrzečko, vydatné zásoby a pozor na kunu!