„Vlci, vlci útočí!“ podobné výkřiky známe z filmů. Jsou pravdivé? A znáte lepší motivační větu začátku hodiny než fikci: V Kolihovech se usídlila vlčí smečka… Tandem paní učitelky Štěpánky Kuthanové a zástupkyně Jitky Jandové rozehrál drama. Nejdříve přišly na řadu vlastnosti vlka z Červené karkulky. A pak se hlasovalo o jednoduché otázce: Je možné soužití s vlkem v kulturní krajině? Žáci se následně rozdělili do skupin na Chovatele ovcí, Ministerstvo životního prostředí, Ochránce přírody, Zoology, Vlčí hlídku, Zastupitelstvo obcí a Myslivce. Každá má své zájmy, něco stanoví zákon. Mezi tím bublají předsudky, vášně, peníze, obavy, nutnost ochrany… Nic není černobílé. Je vysoká přemnožená a ničí lesy? Kolik stojí výcvik ovčáckého psa? Kolik ovce? Kolik načerno ulovená vlčí kožešina? A někde pod keřem se krčí vlk… Oborový cíl byl jasný: Význam vlka a možnosti koexistence. Čtenářský cíl: Nalezení informací, které se propojí. A nakonec to nejdůležitější: Až na Sedlčansko přijdou vlci, která lobby tu zvítězí?