V úterý 14. února přibyla na školu paní doktorka Jitka Michnová, lektorka a propagátorka Hejného matematiky. Dopoledne navštívila dvě třídy 1. stupně, ve kterých učíme Hejného, po náslechu si s kolegyněmi Kamilou Oubrechtovou a Věrou Hončíkovou o hodinách popovídaly, společně provedly rozbor a paní učitelky získaly zpětnou vazbu přímo od žačky pana profesora Hejného. Potom si sezvala kolegyně, které tuto matematiku na škole vyučují. Středem jejich zájmu byly nové učebnice, dále výuka v různých matematických prostředích. Odpoledne pak vedla rodičovské setkání Hejného matematiky I, které pořádáme v rámci pětidílné aktivity Budu prvňáčkem.
Na dvě třídy, které navštívila, jsme zaklepali i my. Mohli jsme tedy sledovat žáky při řešení příkladů a úkolů Hejného matematiky v přímém přenosu.
Nejdříve to byla třída 5. A . Paní učitelka Kamila Oubrechtová kromě jiného probírala rozšiřující učivo v rámci matematických řad a jejich zákonitostí – Fibonacciho posloupnost. Tento středověký objev, v podstatě zázrak matematiky, tehdy dokázaný na růstu populace králíků, nalézá vzory i v dalších výtvorech přírody. Žáci tuto řadu objevovali na čtverečkovaném papíře pomocí vyplňování obsahu čtverce vždy o jeden čtvereček většího, než byl předcházející. A pak do svých čtverců vepsali čtvrt kružnice. Po jejich zvýraznění a spojení jim vznikla pravidelná spirála, základ mnoha přírodních proporcí – ulit, semeníku šišek, slunečnic atd. Dovedete si představit, jak takové učení baví!
Ve třídě 3. A paní Věra Hončíková opakovala některá z Hejného prostředí. Člověka neznalého pravidel Hejného matematiky by musely ohromit logické úvahy žáků například v poměrně náročném prostředí (pro žáky 3. ročníku) – prostředí autobusu. Jeden by vážně zíral, jak rychle doplňovali do tabulky počty mužů a žen, kteří v jednotlivých zastávkách autobusu vystoupili či nastoupili – to vše určovali jen podle piktogramů a pár čísel klíče, který byl v tabulce uveden. Zaujala i další věc- samovolné konzultace žáků nad řešením příkladů, kdy svůj správný výsledek srovnávali s odlišným postupem kamaráda a jeho také správným výsledkem. To je možná to nejcennější, k čemu Hejného matematika vede, tedy k využití a vnímání logické správnosti v jiných řešeních matematických příkladů.